Pages

Friday, May 20, 2011

a momento of mommy & adam

a special pose from us. Dsbbkn jeles plak tgk adam bgamba dgn pah die sblm ni..so yesterday  i seek help from my bro to snap our pics oso. Alahai..Adam ni x nmpk mcm bdk umo kurg 2 bln kn..he looks matured than his age..

mommy senyum...adam pn tenyum..


Adam nk nangis sbb die x pndai wat peace lg..he2






klakar la muka adam mase nih..

Thursday, May 19, 2011

Adam: class of exercise..

Welcome aboard!! XoXo. Harini ni trainer kite Encik Ahmad Adam akan mengajar anda cara2 untuk bersenam dengan betul. This exercise is vital to improve your lung capacity. Sila pastikan anda berada dikedudukan yang paling tepat dan selesa ok..

Step 1: Angkat kedua2 belah tangan dan kepalkan. Pastikan paha kanan terangkat sedikit..

Step 2: Regangkan tangan dari dada dan kibas2 kedua belah tangan anda seperti dlm gamba nih. Kedudukan kaki kanan masih kekal..

Step 3: Jangan lupe jage imej. Kena senyum sokmo..

Step 4: Luruskan tangan kanan, angkat tangan kiri paras dada. Kaki kanan kekal dikedudukan skrg.

Step 5: Same as step-4 but move ur hand slightly up above ur chest..take a depth breathe

Step 6: hayunkan tangan sebelah kanan dalam bentuk rolling..

Step 7: ok skrg kite berlari setempat...1..2..1..2..1..2 lagi

Step 8: Final step, luruskan kaki. gerakkan kedua belah tangan ke hadapan..sambil tersenyum macho..hehe


Terima kasih kerana sudi mengikuti rancangan bersenam bersama Ahmad Adam:)

Wednesday, May 18, 2011

Adam: class of grooming

My lil Adam has different2 look depending on his hair style, really. Ok, lets take a look a few pics of him..

Style 1: Rambut mengerbang. Hanya boleh didapati selepas mandi shj..




Style 2: rambut spike. Oh..sy rase Adam nmpak macho dgn style rambut neh..hehe. Pasti ramai makcik2 diluar sane berebut-rebut nk jadikan Adam menantu kan..kan;p

Style 3: Rambut skema..

Style 4: Rambut org asli

1st pic of Adam & Pah Mie..






Bukan senang nk dpt pose yg menarik dgn si kecit ni..sikit x dok diam..

50 days: Adam staring..

Adam slalu pandang ayah die mcm nih...hmm..pandangan yg sukar ditafsirkan..

Tuesday, May 17, 2011

Adam tido buai..

Susah hati sy, sejak travel dr Tganu > KL > Perak, tidur Adam pn makin x menentu. Dia asyik xlena tidur. Smpaikan sy terpakse meriba die. Bile mlm asyik merengek..siang pn same. Tido2 ayam jer. Maybe mase kt Tganu..Adam tido kt bilik yg x ramai org lalu lalang. Last2 umi suruh sy cuba buaian fateh. Barula Adam tidur lena waktu siang. Hisk2...nk kena babap nih. Skrg nih Adam dh pandai..tidur nk berbuai jer..tp depends jg..ikut mood die..**sigh**

Adam lena tido buai..

Monday, May 16, 2011

Ayah blk..Adam meragam..

lepas ayah blk ke JB...mlm tu Adam buat hal lg. Sy dh susah hati. Tangisan adam bakal menggegarkan lena atok & pah Mie yg tido kt depan ruang tamu. Sy panik! Kalau ayah die ade..ayah die yg pujuk. Sy tahu tukarkan pampers jer..hehe. Puas saye pujuk..'Adam, jgn la nangis kuat2..bby boy mane nangis kuat2 la, buat malu jer,'. Bile sumbat puting, tuihh..die tolak dengan lidah. Sumbat jer, die tolak. Mmg kami xnk ajar die isap putin..tp klu asyik nk kemam botol susu jer..x elok la jg kn. Die klu boleh nk ade puting botol susu dlm mulut sementara mamai nk terlelap. Puas sy tepuk2 die..peluk2..kasi susu..tukar pampers..sapu minyak yu yee cap limau kt betis, keting, tapak kaki then baru die agak calm sket. Setelah hampir 3 jam serba x kena, jam pn dh dekat nk pukul 3 pg..akhirnye Adam terlena kt hujung katil tanpa pengalas & bantal. Bile confirm die dh tido lena..baru sy cabutkan botol susu. Adam..Adam..mcm mane la mama nk start keje mcm ni..

Wednesday, May 11, 2011

kasih ayah..

poor adam. After arriving KL safely, he does not look well. Mengamuk. Puas kami berdua pujuk. Nasib baik bile bdukung, tangisan die reda tp masih lg nmpak x selesa. Dh la berhari2 lamenyer. Nmpak mcm meneran. Tgk najis die mcm ok jer..x nmpak sembelit pun. Disebabkan die still mengamuk smpai 3 hari, tibe2 sy terfikir utk mengurangkan semula susu dr 3 scoop ke 2 1/2 scope. Alhamdulillah his condition getting much2 better. Lepas berak dan mandi pg...die nampak selesa dan ceria. Tgk la gamba semasa die mengamuk pukul 4 pg. Nasib baik ayah Adam ni penyabar...tgk ni..kol 4 pg bgn pujuk Adam..mommy plak dlm tgh mamai2 sempat shoot beberape gamba semasa kejadian..hehe. Keesokkan pg ayah siap terlambat pg training. We both sedar2 jer dh pukul 7.30 pg...Adam...Adam..

Ayah, Adam sakit peyutt...

Ok..xpe. Adam peluk ayah. U will feel much better..

Selepas calm, barula Adam nk menyusu..

Dh kenyang..baru rase ngantuk yer..

Add caption

Friday, May 6, 2011

Confinement over with blast!!! Yeayyy

Alhamdulillah..semuanya berakhir dengan selamat. Terima kasih sgt2 dkt mak mertua yg telah byk menurunkan ilmu & menjage sy & Adam sepanjang confinement wlpun sy xla 100% berpantang mcm org dulu2 tu hehe. Tp mmg agak mencabar sgt2 bile berpantang musim2 panas nih..dh la tgh mkn jamu..pastu xleh minum ais plak tu.  Sabar jela. Cuma nk dekat2 hari terakhir tu..sy mmg minum ais sket2 sbb cuaca tersgtla panas. Mak bising jg..tp nk buat camne kn..klu dh panas mcm berade dlm sauna plak tu..hehe. Tp kesimpulannye byk benda yg sy belajar..xleh mkn mkn yg sejuk, mknn berangin, mknn yg gatal. Oh yer..dalam 35 hari bepantang..sy dh makan ketam kt umah ayah ngoh..mengeleng kepale org tu tu. Tp sy buat selambe jer..he2 sbb luka epi dh baik..so insya'Allah nothing to worried. Tu belum lg die tahu sy pg Mesra Mall beli brg2 keperluan Adam almost every week..hihi. Luka epi seminggu dh baik...smpai sy ckp kt hubi, adik2 Adam nnti lahir kt AlFarabi jg la.

Oh yer..pd hari ke 35 confinement, sy sekeluarga & baby Adam dh berjalan ke Kuala Terengganu. Bukan main lg shopping!. Sy berabih jg la bli kain sutera 3 psg..pastu yg paling best..kebetulan ade jualan penghabisan stock utk branded items tepi Maiden (x sure nama kompleks tu ape..). Mmg best la..shopping x igt dunia..tup2 abes nk dekat RM500 sy bli baju Polo, Swiss Polo. Ala..bukan slalu pn..sy pn da lame x shopping2 sejak preggy..sbb 2nd preggy ni sy slalu rase penat especially end of trimester wlpun perut sy sbenarnye x besar mane pn....

Oh..lain kali la sy add gamba kain sutera yg shanteks2 tu yer..:)