Pages

Saturday, November 6, 2010

Makan Madu. Kenapa Guna Sudu Plastik?


Ramai pelanggan bertanya, mengapa mereka diminta menggunakan sudu plastik dan jangan guna sudu logam yang banyak di rumah tu. Saudagar ingin bertanya kepada para pelanggan semua, jika pernah memakan ubat homeopathy seperti makan EXAMO Dr Azizan atau QAISARA Mind Booster formulasi Dr Tengku Asmadi dari MAP misalnya, pengguna diminta jangan menyentuh ubat, letakkan ubat di dalam tutup botol dan terus masukkan ke dalam mulut tanpa menyentuhnya. Ini kerana ubat-ubat homeopathy ini telah diberi 'tenaga' yang mana ia mengandungi cas-cas elektrik yang berada dalam keseimbangan. Jika ubat ini disentuh dengan jari , maka sebahagian cas elektrik tersebut akan mengalir melalui jari dan akhirnya keseimbangan tenaga ubat tersebut telah tercemar. Kayu dan plastik adalah pengalir elektrik yang lemah/penebat.

Begitulah jua kepada madu Khaula. Madu ini kaya dengan zat-zat vitamin dan mineral yang sangat banyak dan ia juga mengandungi cas-cas elektrik (tenaga) yang disimpan dalam madu tersebut. Jika pengguna menggunakan sudu logam yang mana sifatnya adalah sebagai pengalir elektrik, maka sebahagian tenaga dari madu akan mengalir melalui sudu tersebut. Ini tidak berlaku jika menggunakan sudu kayu atau plastik. Selain daripada itu, ada juga pendapat mengatakan jika menggunakan sudu logam, dikhuatiri madu yang mengandungi mineral dan ion-ion logam tersebut akan bertindakbalas dengan sudu logam dan dikhuatiri logam dari sudu itu akan melarut lantas masuk ke perut pengguna.

Pengetahuan tentang penggunaan sudu kayu ini sebenarnya telah lama diamalkan di negara-negara Barat. Jika anda biasa melayari laman web berkaitan madu di negara Barat, anda akan dapati kebanyakan gambar pengambilan madu dari botol akan menggunakan sudu kayu seperti dalam foto di atas. Nah, inilah sebabnya kenapa saudagar cadangkan gunakan sudu kayu atau plastik, jangan gunakan sudu logam..ok.

0 comments: