Pages

Monday, March 21, 2011

bile hubi membebel lg...

smlm, seronok gile hubi bile die dpt excess dlm pmbayaran cukai sbyk <> RM1500. Mula la aku mengendeng2 kt die. 'Awk..kite share la yer. Awk kasi saye RM500 jer yer..yerrr. Boleh la..boleh la hubi' baeekk punye aku pujuk. Siap dgn package muka kesian smbil peluk2 lengan die lg.  Hubi dh angkat kening..pastu siap gelak2 kat aku. Cis..x terjejas langsung dengan muka kesian aku ni. 'Tulaaaa...hubi dh cakappp dr last year lg..declare...declare...jgn x declare. ' pastu die sambung gelak lg smbil buat muke mengejek. ee..geram betul..rase nk cubit2 jer. 'Alaaaa..buleh la..kite share la..Rm500 jerrrrrrrr....'. aku pujuk lg. 'Die nk buat apeee?' Soalan tu buat aku terdiam jap..emm fikiran ligat berputar mncari alasan baeek punyerr...err..nk buat ape yer..? sbenarnye aku pn x tau nk bli ape lg. Rasenye sume benda dh ade. 'Hmm..shopping!' 'Shopping ape?' 'Err...shopping barang Adam...heheee...'. dgn pantas & cekapnye aku mereka alasan.  'Ha..ok..kalau shopping brg Adam xpe.' yeayyy...finally dpt jg share...hihi;p

Lgpun bile pk2 blk..tahun ni lebih dr RM4k telah ditolak dr bonus + pendapatan tahunan semata2 baya cukai pendapatan. Ini tidak adil sama skali!!

So harini smpai jer opis, dgn bersemangat waja..terus sy bukak laman LHDN. Buat pertama kalinyer saya declare (walapun sepatutnya dari 2 tahun lepas sy dh kena declare). Even x dpt sbyk hubi..(tgk gaji la kan..), tp sy pun ade excess jugak...yahoooo. Cepat2 sy email hubi,  'eleh..kite pun dpt jugak la excess + campur ngan share dr awk..hehe'. Sy attachedkan bersama lhdn.pdf berserta gamba smiley yg tgh ketawa..

No comments: