Pages

Wednesday, May 19, 2010

bile takde keje..

 Hadith daripada Abu Hurairah ra, katanya : Aku dengar Rasulullah saw bersabda : “Jangan kamu tolak orang yang meminta walaupun dia kafir.” Kata seorang sahabat : Ya Rasulullah! Bahawa kami bersedekah dengan sesuatu dari harta kami kepada orang kafir : Jawab Nabi : “ Bahawa mereka adalah makhluk Allah, sebenarnya sedekah itu jatuh pada tangan kudrat Tuhan yang Rahman.”


Bile terbace hadith ni..tibe2 aku teringat plak. Pernah satu hari tibe2 aku sengal mintak duit kat Mazlan. 'Bang nk 10 ringgit'. Terus jer die hulur 10 ringgit..kasi kt aku. Aku amek..terus simpan dalam poket. Kak Siti, boss section After Sales yg kebetulan duduk bdekatan dengan kitorg ternampak kejadian tersebut. Hehe..sebenarnye aku saje jer test..(mode xde keje)..aku keluarkan blk duit tu dr poket..kasi semula kt die. 'Nah..amik blk..saje jer td.' Tp die xnk. Die ckp dekat kak Siti..'bile orang mintak kan, kite kena kasi...'. Terus je aku amik semula duit tadi..ckp terima kasih. Alhamdulillah, blh buat belanja mkn tgh hari utk 2 hari..hehe...semoga dipanjangkan rezeki. Tp blk rumah..aku cerita la blk ape yg aku dh buat harini kt hubi. Nasib baik hubi x marah...lagipun die kenal kwn2 satu team..Mazlan, Shak, Om, Husna & Kak Suzi. Dh lame sgt dgn diorg..dr sebelum kawen..smpai skrg..almost 4 years kan.

0 comments: