Pages

Sunday, November 7, 2010

Satu hari di JUSCO

Pd cuti hari deepavali, aku & hubi dua2 dok berehat sambil melepak kt uma. Xde planning pn nk blk mane2 kg dsebabkan ade jemputan kenduri yg hendak dpenuhi. Hari jumaat plak dua2 dmm...(dmm rindu kots..thehe). Tp mlm tu dgn sisa2 tenaga yg ade..hubi ajak ke JUSCO. Aku oke jer..smbil panaskan bdn..boleh panaskan mata skali dgn bsoping.

Mula2 singgah kt carefour wgsamaju sbb hubi nk mengurut kaki. Pastu bru g jusco. Dlm mencuci2 mata..sempat ku sambar perfume body shop CHYMARA..tibe2 rase gian plak nk tuka bau. Haii..mcm2 la tabiat org bbdn dua nih..slalu klu g body shop mesti bli WHITE MUSK or OCEANUS.

Lepas tu hubi nk g cari model kete navara..bersemangatt btol hubi nk cari model keta tu sbb insya'Allah keta die smpai hujung bln nih kan. Dsbbkan ku bgitu risau jusco da nk tutup..sy pn mintak kebenaran die nk jln sorg2 kt tpt biase..kt mane lg klu bkn tpt baju2 kan. Maklum la..klu ku da start membelek..ade la dekat 1 jam ku bleh pusing2 smata2 nk cari yg btol2 bkenan dhati. So, kitorg pn bpecah..hubi kt level 1, sy kt level bwh. Alah..setakat JUSCO tu ku x heran sgt..dulu mase blajar kt UIA blh dikatakan rumah kedua..hehe.

Dlm tgh membelek2 bju2 kt tzed..ku terperasan ade sorg mamat ni dok berdiri sambil tgk2 baju kt depan sy. Lame la jgk. Tgk cam budak baik2 jer. Nk kata pekerja kt t-zed tu..mustahil la plak sbb die x pakai pun uniform jusco. Sorg2 plak tu...tmbah memusykilkan..lame gile die mengadap baju2 kt situ. Dlm hati..fussy gile mamat ni nk mmbelek baju. Pastu..ku pun buat xtau jer..terus g belek2 bju.

Dh boring kt t-zed..ku terus jln2 g tgk baju area sebelah plak. Tibe2 mata ni tertangkap si mamat td. Aik..kt sini pun die ade? Tibe2 jadi x sedap hatii. Wlpun tgh2 blur..tp sempat lg bpikir scr warasnyer..org ni follo aku ker?? Hisk..x mungkin kot..muke cam budak baik2 jer...smbil cuba menyedapkan hati. Lepas tu..aku pusing2 n pergi ke area BUM..fuhh legaaa..instinct aku salah rupenyer..mane ade org ikut aku..haisk, perasaan aku jer tu. Pastu..aku pusing blk ke t-zed sbb x puas hati x jumpe bju yg bkenan..tup2..mamat tu ade blk kt tpt tadi. Aku mula syak sesuatuu..ohh no..die mengekori aku. Skali..tibe2 aku dgr die ckp2 dgn kakak yg jage t-zed tu..laaa...aku salah lg...haii x abes2 salah sangka. Lega rasenyer mase tu..klu x, aku da kol hubi dh. So sku pun kompiden la die pkerja t-zed. Kenapa die pakai bju biase? aku x peduli..mybe bru abes shift.

Pastu da boring kt t-zed..aku g semula kt BUM. x kire..kena dptkan jugak baju sebelum keluar dr jusco nih..(nafsu2...). Aku pun heran gak..lamenyer la incik hubi nih membelek2 model navara die...hmm..mugkin die pergi tgk2 bju kt bhgian lelaki kot. Tgh tgk2 baju..smbil berangan..tup2 mamat td muncul depan aku smbil tersenyum. Aku trus blur..pehal die nih? Tibe2 die tanye..hai..sorg jer ker?? (what the heck...??). Sbb ni ke ko ikot aku dr td..adooaiii. Dgn kompiden & banggenyer aku jwb..'err..xdela..dgn husband' smbil tangan aku tunjuk tgkat atas. Pastu aku trus buat x tau. Mamat tu jwb 'ohh'..pastu terus blah smbil mengangguk2.

Terus ku kol hubi pastu...rupe2nyer incik hubi tgh mmbuat kepulan asap kt luar jusco..patut la lamerrr. Bile aku cite kt hubi..mmg sedas dua cubitan aku dpt..siap dgn package bebelan lg. 'tula..die yg nk jln sorg2 lg'. Pastu ku jwb 'awk yg lame sgt kt atass...tgk..tgh pregnant nk dkt 5 bln pun kena ngorat lg..'. tetttt...kena cubit lagi. Haha..sempt lg sy mengusik hubi..'Ntah2 bby gurl kot..ataupun muka sy berseri2 mase preggy nih...haisk..x sabo nk mkn jamu lepas abes pantang nnti,'. klako tgk hubi tarik muka-14.

Teringat plak mase teman lina g tempah baju bakal husband die..pakcik tailor tu punyela mmbebel. 'Ha..tgk..kwn awk da nk kawen..awk bile lg? Jgn lame2...blah2..bla n bla'. Panasss telinga wooo. dgn kool sy menjawab... 'Pakcik..sy da kawen la, aritu bju husband sy tempah kt sini la..sbb tu sy bwk kwn sy plak.' Terdiam pakcik tu....pastu die tgk sy atas bwh..mklum la..mase tu tgh selebet..pakai t-shirt, sweater lusuh & jeans. 'Yeke?? Hiskk..mcm x kawen lg jer??'. kwang2...dlm hati, nk buat camne pakcik..dh sy awet mude....wekss2

No comments: